آموزش اضافه کردن Redirect در سی پنل

انتشار : 2020 آگوست 02 2047 بازدید دسته بندی : شرکت آوا سرور + آموزش
ریدایرکت سی پنل
ریدایرکت (Redirect) یا هدایت یکی از مفاهیم پرکاربرد در دنیای وب می باشد

از ریدایرکت برای هدایت کاربران از یک یا چند آدرس به یک آدرس مقصد استفاده می شود. مثلا ممکن است شما صاحب کسب و کار www.mydomain.ir باشید و بخواهید سایت شما فقط با این آدرس در دسترس باشد. برای این کار نمی توانید به تک تک کاربران بگویید که سایت را با www.mydomain.ir باز کنند، بلکه شما باید تنظیمی اعمال کنید که هر کاربری اگر mydomain.ir در مرورگرش وارد کرد، به صورت خودکار به آدرس مورد نظر هدایت شود.

برای این کار لازم است در سی پنل روی بخش Redirects کلیک کنید.

سپس در صفحه جدید که ظاهر می شود باید مشخص کنید که ریدایرکت شما از نوع دائمی یا 301 باشد، یا این ریدایرکت به صورت موقت یا 302 قرار هست تنظیم شود.

و در بخش Redirect to نیز باید آدرس را به صورت کامل و با http یا https وارد کنید و مسیری که قرار هست کاربران به آن هدایت شوند را بنویسید.

در بخش www. redirection نیز مشخص می کنید که این ریدایرکت فقط برای کاربرانی باشد که در وب www وارد کرده باشند یا خیر، و یا تفاوتی نداشته باشد و کاربر هرچه وارد کرد به آدرس مورد نظر شما هدایت شود.

پس از نوشتن و تنظیم مقادیر مورد نظر روی Add کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

در قسمت Current Redirects نیز ریدایرکت هایی که تنظیم شده اند را مشاهده می کنید.

در نظر داشته باشید که این ریدایرکت داخل فایلی به نام .htaccess ذخیره می شود که در فولدر public_html یا فولدر دامنه مورد نظر قابل مشاهده می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)