آموزش 20: تغییر پسورد در ویندوز

انتشار : 2022 جولای 25 606 بازدید دسته بندی : آموزش + شرکت آوا سرور + ویندوز
اگر قصد تغییر پسورد در ویندوز را دارید فارغ از اینکه این یوزر ادمین است یا کاربر معمولی در این پست باما همراه داشته باشید. در نظر داشته باشید در صورت فراموشی رمز فعلی باید پست ریست پسورد ویندور را مطالعه نمایید.

اگر پسورد فعلی را میدانید و فقط قصد تغییر رمز فعلی را دارید میتوانید با shortcut معروف ctrl+alt_delete استفاده کرده و change password ا انتخاب کنید.

تغییر پسورد در ویندوز

اما این کلید ها در سیستم فیزیکی کاربر دارند و در صورتی که به یک ماشین مجازی متصل میشوید از روش زیر اقدام نمایید.( در سیستم فیزیکی میتوانید از هردو روش اقدام کنید):

جهت تغییر پسورد در ویندوز از منو استارت با کلید windows عبارت computer management را سرچ کنید و کنسول ان را باز کنید

تغییر پسورد در ویندوز

از مسیر local users and groups -> users نام  کاربری را انتخاب کرده و روی ان راست کلیک کنید و set password  را بزنید. در اینجا خطای زیر را دریافت میکنید

تغییر پسورد در ویندوز

برای تغییر پسورد در ویندوز در اینجا به شما گفته میشود با این روش ریست پسورد چون پسورد قبلی از شما سوال نمیشود دسترسی به دیتای encrypt شده یوزر دیگر امکان پذیر نیست. proceed را بزنید و در صفحه جدید پسورد جدید را وارد کنید

تغییر پسورد ویندوز

نکته دیگر اینکه این مورد در سیستم های join to domain و معمولی نیز یکسان هستند اگر ادمین شبکه دسترسی تغییر پسورد را برای شما بسته نشده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)