آموزش 21: تغییر پسورد در لینوکس

انتشار : 2022 آگوست 04 408 بازدید دسته بندی : آموزش + شرکت آوا سرور + لینوکس
تغییر پسورد در لینوکس
یکی از دستورات کاربردی و پایه در اینوکس نحوه تغییر پسورد در لینوکس میباشد زمانی که کاربر رمز فعلی خود را میداند و میخواهد ان را تغییر دهد . لازم به ذکر استت این مورد با زمانی که شما پسورد خود را فراموش کرده اید تفاوت دارد و موضوع ریست پسورد در پست دیگری بررسی نموده ایم

تغییر پسورد در لینوکس با کامند یکسانی فارغ از اینکه یوزر مورد نظر root باشد یا یوزر عادی و یا یوزر دارای دسترسی sudo تفاوتی ندارد.

جهت تغییر پسورد در لینوکس ابتدا به سیستم مورد نظر ssh بزنید یا اگر دسترسی مستقیم به سرور دارید به ان لاگین کنید. نکته ای که در اینجا باید در نظر داشته باشید این است که اگر از طریق ssh اقدام به تغییر پسورد میکنید session فعلی را نبندید تا یکبار با اطلاعات جدید لاگین کنید.

پس از وارد شدن به سرور مانند شکل زیر کامند passwd username را بزنید

تغییر پسورد در لینوکس

دقت کنید زمان تایپ رمز استریسک یا ستاره به شما نمایش داده نمیشود. همچنین در نظر داشته باشید اگر با یوزر root لاگین هستید نیازی به زدن نام یوزر ندارید و تنها passwd برای شما پسورد روت را تغییر میدهد

نکته ای که در مورد یوزر عادی باید در نظر داشته باشید دسترسی تغییر پسورد است که ممکن است از سمت روت از ان یوزر گرفته شده باشد که در این صورت کاربر خطای permission denied دریافت میکند.

5/5 - (1 امتیاز)