آموزش 9 : نصب plesk برروی لینوکس و ویندوز

انتشار : 2022 مه 09 759 بازدید دسته بندی : آموزش + سرور + شرکت آوا سرور + لینوکس + هاستینگ + ویندوز
نصب plesk

در سری آموزش های نصب انواع کنترل پنل ها نوبت به  نصب plesk میرسد. برخلاف تصور رایجی که اکثرا پلسک را فقط برای نسخه ویندوز میشناسند این کنترل پنل برای هردو سیستم عامل ویندوز و لینوکس قابل نصب است.

پس از خریده شدن cpanel توسط plesk این کمپانی به یکی از بزرگترین ارائه دهنده های control panel تبدیل شده است. رابط کاربری آسان و اضافه کردن feature های متنوع، همچنین اپدیت های مرتب و ارائه نسخه های stable از جمله مواردی است که میتوان در مورد این کنترل پنل اشاره کرد.

نصب plesk برروی لینوکس و همچنین ویندوز از جمله راحت ترین روال های نصب را بین کنترل پنل ها داراست. امکان نصب اتوماتیک به صورتی که تمام موارد پیش فرض پلسک نصب شود وجود دارد. اما در این پست کمی تخصصی تر به بررسی نصب plesk میپردازیم و بسته به نیاز ماژول های مورد نظر را اضافه یا جذف میکنیم.

نصب plesk برروی لینوکس :

با ssh به سرور وصل شده و با کامند زیر ابتدا فایل installer را دانلود کنید

wget https://autoinstall.plesk.com/plesk-installer

سپس با دستور زیر دسترسی اجرا را به این فایل بدهید

chmod +x plesk-installer

حالا به دو طریق میتوانید اقدام به نصب نمایید با استفاده از کنسول وب به ادرس https://your-ip-address:8447 که با یوزر و پسورد روت لاگین و به صورت وب بیس اقدام به نصب میکنید

نصب plesk

در صورتی که پورت 8447 در فایروال داخل سازمان بسته باشد در این مرحله خطا دریافت میکنید. میتوانید با کامند زیر فایل نصب را اجرا کنید و به صورت کامندی مراحل نصب را انجام دهید

./plesk-installer

در این مرحله با زدن f به معنی go forward جلو رفته و میتوانید با اپشن های پیش فرض فقط تا مرحله اخر پیش رفته و یا بسته به نیاز خود پکیج خای محتلف را برای نصب انتخاب گنید.

در واقع این روش برای مواردی استفاده میشود که نیاز به نصب costume بوده و پکیج های پیش فرض برای شما مناسب نیست بیشترین امکان مانور در روش نصب در این نوع وجود دارد.

نصب plesk در سرور ویندوزی:

فایل exe نصبی پلسک را از این لینک دانلود کنید و cmd را باز کرده و کامند زیر را بزنید

plesk-installer.exe --select-product-id=panel --select-release-latest 
حالا مطابق مراحل بالا به دوروش قبل میتوانید مراحل نصب را طی کنید


 

5/5 - (1 امتیاز)