رفع خطای 500 سایت در سی پنل

انتشار : 2020 آگوست 31 3314 بازدید دسته بندی : آموزش + شرکت آوا سرور + لینوکس + هاستینگ
خطای 500 سی پنل

گاهی اوقات ممکن است در هنگام اجرای سایت خود با خطای 500 مواجه شوید و ندانید علت خطا چیست. در این مطلب به برخی از راه حل های رایج در رفع مشکل اشاره می کنیم تا بتوانید سایت خود را دوباره تعمیر کنید و در دسترس قرار دهید. با ما همراه باشید.

 

خطای 500 یکی از خطاهای سمت سرور می باشد که به هنگام لود سایت مشاهده می شود،

اما طبق بررسی ها و تجربیات، علت اکثر این نوع خطاها از سمت هاست مشتریان می باشد که در این جا به برخی از خطاهای رایج ثبت شده در فایل error_log و نحوه رفع آن ها اشاره می کنیم.

رفع خطای 500

ممکن است در حال کار روی سایت و ایجاد تغییر روی آن باشید که به خطای بالا در مرورگر برخورد کنید. مطلب را لطفا دنبال کنید تا علت و رفع مشکل این خطا را بیابید.

برای بررسی و عیب یابی خطا کافی است که در هاست سی پنل خود وارد فایل منیجر شوید. در صورتی که مشکل شما در دامنه اصلی هست باید وارد پوشه public_html شوید. در صورتی هم که خطا را در ساب دامین یا ادان دامین می بینید باید وارد پوشه دامنه مربوطه شوید.

سپس در این پوشه فایلی به نام error_log مشاهده می کنید. می توانید روی فایل راست کلیک کنید و گزینه view را بزنید تا فایل را مشاهده کنید.

خطای 500

در این فایل خطاها و کدها را مشاهده می کنید به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

۱- در صورتی که در این فایل کدی مثل کد زیر مشاهده می کنید یعنی فایل های شما ناقص می باشد و اسکریپت به دنبال فایل زیر می گردد که وجود ندارد:

require_once(‘/home/user/public_html/index.php’)

۲- در صورتی که فایل شما با برنامه Ioncube Loaderکد شده باشد خطایی مشابه خطای زیر ممکن است دریافت کنید:

PHP Fatal error: The file /home/user/public_html/file.php was encoded by the ionCube Encoder for PHP 5.6 and cannot run under PHP 7.1.

۳- در صورتی که مموری لیمیت (memory_limit) اکانت شما پایین باشد این خطا دریافت می شود:

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 54 bytes)

در این جا به برخی از روش های رفع مشکل رایج اشاره می کنیم.

۱- تغییر نسخه پی اچ پی

یکی از رایج ترین دلایل خطا، ناسازگاری اسکریپت با نسخه پی اچ پی فعلی می باشد. می توانید در سی پنل روی گزینه Select PHP Version کلیک کنید و سپس با توجه به نیازمندی سایت خود، نسخه پی اچ پی مناسب را تنظیم کنید.

انتخاب نسخه ی PHP

۲- افزونه های پی اچ پی

یکی دیگر از روش های رایج رفع مشکل، فعال یا غیرفعال کردن افزونه های پی اچ پی در هاست مشتریان می باشد. برای این کار کافی است در سی پنل روی گزینه Select PHP Version کلیک کنید و در لیست افزونه هایی که مشاهده می کنید مواردی که مورد نیاز هست را فعال یا غیرفعال کنید.

ضمائم PHP

۳- افزایش مموری لیمیت و محدودیت حافظه پی اچ پی

ممکن است میزان حافظه ای که اسکریپت شما نیاز دارد از میزان حافظه پی اچ پی ست شده در اکانت شما پایین تر باشد. برای رفع این مشکل لازم است در بخش Select PHP Version روی گزینه گزینه Switch to PHP Options کلیک کنید تا تصویری مشابه تصویر زیر را مشاهده کنید.

محدودیت Memory

۴- سطح دسترسی فایل ها

برخی اوقات نیز ممکن است سطح دسترسی فایل ها و فولدرهای شما به هم ریخته باشد. برای این کار باید چک کنید که فایل های شما همگی سطح دسترسی 0644 و فولدرها نیز همگی 0755 داشته باشند. البته برخی پوشه ها ممکن است 0777 داشته باشند که این سطح دسترسی توسط اسکریپت شما مدیریت می شود و ممکن است پوشه هایی مثل پوشه آپلود سطح دسترسی بالاتری نسبت به بقیه داشته باشد.

5/5 - (3 امتیاز)