نحوه ثبت دامنه در آوا سرور

انتشار : 2021 دسامبر 29 602 بازدید دسته بندی : آموزش + ثبت دامنه + شرکت آوا سرور
آموزش در آوا سرور
در این مقاله قصد بررسی ثبت دامنه در سایت آواسرور را داریم. در پست قبل نحوه خرید هاست بررسی گردید. لازم به ذکر است میتوان این دو مرحله را همزمان انجام داد. و یا در صورت عدم نیاز به هاست فقط اقدام به ثبت خرید دامنه نمود. در این مقاله به طور خاص دامنه های بین المللی نظیر com/org… بررسی خواهد شد.

ابتدا وارد سایت اوا سرور شده  و از منو بالا سایت گزینه ثبت دامنه را انتخاب کنید. لازم به ذکر است این اموزش ثبت دامنه بین المللی میباشد و خرید دامنه ir در پست دیگری اموزش داده خواهد شد.

ثبت دامنه

هنگام ثبت دامنه در عکس زیر دو گزینه :

میخواهم پرتال مشتریان گروه شبکه اواسرور برای من دامنه جدید ثبت کند.

میخواهم دامنه ام را منتقل کنم به پرتال مشتریان گروه شبکه اوا سرور.

هنگام ثبت دامنه جدید همیشه گزینه اول را انتخاب نمایید. گزینه دوم برای دامنه هایی است که از قبل ثبت شده و قصد تغییر رجیستری و انتقال دارند. در این مورد در پست مجزا اموزش داده خواهد شد.

در صفحه جدید نام دامنه را بدون پسوند وارد کنید شما میتوانید پسوند مورد نظر را از لیست کنار کادر انتخاب کنید. منو drop down بوده ان را باز کرده و از لیست پسوند های قابل به ترتیب حروف الفبا گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

در صورتی که دامنه ازاد و قابل ثبت باشد مطابق عکس پیام موجود بودن و قیمت ان را دریافت میکنید در غیر این صورت پیغام ناموجود است دریافت میکنید.

 

خرید دامنه

در صورت ازاد بودن تیک کنار “دامنه موجود است” را انتخاب کنید و سپس ادامه را بزنید.در صورتی که دامنه شما با پسوند مورد نظر ازاد نمیاشد میتواند گزینه های جایگزین ان را از بین پسوند های رایجی مثل .co .net .org انتخاب نمایید

tld های (پسوند دامنه )  نام برده شده بالا عمومی بوده و برای ثبت شرکت ها موسسات و اموزشگاه ها مناسب هستند. هزینه این tld ها غالبا به دلیل اعتبار بالا تر از .com کمی بالاتر میباشد. در صورتی که قصد اشنایی با موارد استفاده از هر tld را دارید ان را جست و جو نمایید.

ثبت دامنه بین المللی

در این صفحه اگر از قبل ns های دامنه را دارید در کادر وارد کنید در غیر این صورت مقدار پیش فرض بگذارید. این مقادیر بعدا قابل تغییر است. همچنین اگر از قبل هاست خریداری نکرده اید در این صفحه میتوانید خرید هاست را انتخاب نموده و وارد صفحه جدید برای سفارش هاست شوید

لازم به ذکر است میتوان سفارش دامنه و هاست را به صورت جداگانه نیز ثبت نمود.

ثبت دامنه com

مرحله بعد را بزنید و در این صفحه نیاز است به اکانت خود لاگین کرده و یا اکانت جدید بسازید. سپس تیک قوانین را زده و نوع پرداخت را به صورت انلاین یا افلاین انتخاب نمایید

ثبت دامنه co

در صورت انتخاب پرداخت انلاین در صفحه بعد گزینه هم اکنون پرداخ کنید را بزنید تا به صفحه بانک هدایت شوید.پس از پرداخت به سایت آواسرور هدایت شده و دامنه را در لیست سفارشات خود میبینید.

برخلاف دامنه های ir که ثبت ان ها بین یک تا چند روز زمانبر است ثبت دامنه بین المللی معمولا خیلی سریع انجام شده و حدود چند دقیقه زمانبر است مگر دامنه های دارای شرایط خاص که نیاز به احراز هویت دارند مثل aero و ca

این قوانین از سمت سازمان جهانی icann تعریف میشود. و هر tld مشخص کننده دسته بندی مشخصی از کسب و کار در اینترنت میباشد

خرید دامنه

نکته مهم در مورد برخی از دامنه بین المللی وجود دارد دسته بندی خاصی از این دامنه ها با نام دامنه پریمیوم شناخته میشوند که توسط افراد یا رجیستری ها با قیمت خارج از تعرفه اصلی به فروش میرسند. این گونه دامنه ها ممکن است در اطلاعات whois ثبت شده یا ازاد نمایش داده شود اما روال ثبت ان خارج از روند معمول بوده و هزینه های ان غالبا بسیار بالا هستند.

5/5 - (1 امتیاز)