نحوه خرید سرور مجازی

انتشار : 2022 ژانویه 05 714 بازدید دسته بندی : آموزش + سرور + شرکت آوا سرور
آموزش در آوا سرور
در این پست قصد بررسی نحوه خرید سرور مجازی یا vps را در سایت آواسرور داریم. خرید vps به عنوان جایگزین هاست اشتراکی برای مشتریانی پیشنهاد میشود که بازدید و ترافیک بالایی دارند مثل سایت هایی حراجی یا تبلیغات که حجم بالای یوزر به صورت همزمان به سمت سرور وجود دارد.

و یا برای مقاصد خاص مثل lms اموزشی برگزاری کلاس های انلاین و یا استفاده هایی مثل ثبت نام و کار با سایت های تحریم شده برای ip ایران مثل بایننس.

خرید سرور مجازی به دو صورت قابل انجام است:

خرید vps ایران که به دلیل کم بودن مسافت جغرافیایی و هزینه کمتر مناسب هر نوع سایت یا پلتفرم دارای مخاطب داخلی میباشد. پهنای باند ارائه شده برای ماشین های داخل ایران نامحدود بوده ولی در سرور های خارجی متناسب با پلن تعریف میگردد.

خرید vps خارجی که عموما برای مواردی استفاده میشود که محدودیت برای ایران وجود دارد . در آواسرور vps خارجی در کشور های مختلفی نظیر آلمان – امارات- فنلاند- ترکیه- روسیه ارائه میگردد.

در هر کشوری که vps ان ارائه میشود ip ان کشور اختصاص داده میشود. و در حال حاضر امکان ارائه ip از 5 کشور خارجی و ایران وجود دارد.

پس از انتخاب منطقه جغرافیایی برای خرید سرور مجازی نوبت به ثبت سفارش میرسد از منو بالای سایت ابتدا سرور مجازی را انتخاب کنید و کشور مورد نظر را برای vps انتخاب کنید

خرید سرور مجازی

در صفحه جدید بسته به منابع مورد نیاز خود پلن مورد نظر را انتخاب کنید . امکان سفارش ip اضافی روی هر ماشین وجود دارد و به فاکتور اضافه میگردد. در صورتی که میزان منابع مورد نیاز خود اطمینان ندارید میتوانید پلن پایه ای را برای شروع کار انتخاب کنید و سپس میزان منابع را بالا ببرید و یا پلن خود را ارتقا دهید.

خرید سرور مجازی

به عبارت دیگر در آواسرور در امکان ارتقا cpu-ram-hard به صورت موردی برای هر سرویس وجود دارد و همین طور میتوانید پلن را به صورت کلی ارتقا دهید مثلا در تصویر بالا از پلن mars به venus بروید.

این امر موجب در صورتی که با گذر زمان بازدید و ترافیک سایت شما بالا رفت مشکل کمبود منابع نخواهید داشت به علاوه اینکه در ابتدا کار با تعدادد یوزر کمتر مجبور به پرداخت هزینه بالاتر نباشید و با گسترش بیزنس خود هزینه کنید

در صفحه جدید باید کانفیگ مورد نظر را انتخاب کنید . ابتدا زمان سروی را مشخص کنید ماهانه یا سالانه سفارش های یک ساله شامل یک ماه تخفیف می شوند .و سپس نوع سیستم عامل را جهت نصب مشخص کنید:

خرید vps

سپس اگر قصد خرید ای پی اضافی دارید تهداد ان را مشخص کنید( یک ای پی به صورت پیش فرض روی هر ماشین هست) . در صورتی که نیاز به نصب کنترل پنل دارید سه نوع کنترل پنل زیر ارائه میگردد:

vps

  •  بر روی ویندوز و لینوکس plesk
  •   فقط برای لینوکسی هاcpanel
  •  فقط برای لینوکسی ها direct admin

نکته : جالب است بدانید برخلاف باور عمومی که وجود دارد پلسک بروی هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس قابل ارائه است . این در حالی است که cpanel و directadmin به صورت خاص برای لینوکس ساخته شده اند. شرکت plesk طی چند سال گذشته cpanel را خریداری کرده و کمپانی مادر ان میباشد.

ادامه را بزنید و در صفحه جدید تنظیمات را مرور کنید و در صورتی که همه چیز درست است تکمیل سفارش را انتخاب کنید. در صفحه جدید باید وارد حساب کاربری خود شده و یا حساب کاربری جدید ایجاد نمایید

خرید vps

همچنین نوع پرداخت را انتخاب کنید به صورت انلاین/ افلاین امکان پرداخت وجود دارد و در نهایت پذیرفتن قوانین را تیک بزنید و سفارش را ثبت کنید تا فاکتور سرویس صادر گردد و سپس گزینه پرداخت فعال شود

 

5/5 - (2 امتیاز)