آموزش نصب SSL رایگان در CPANEL

انتشار : 2022 جولای 14 1457 بازدید دسته بندی : آموزش + شرکت آوا سرور + گواهی SSL
نحوه نصب ssl رایگان در cpanel

امروزه کمتر با توجه به حملات مختلف روی سایت ها کمتر سایتی بدون گواهی SSL دیده میشود. با توجه به اینکه این گواهی دارای هزینه بوده و بسته به دامنه ای که تحت پوشش قرار میدهد میتواند هزینه های مختلفی داشته باشد بسیاری از کاربران سراغ راه حل دوم یعنی استفاده از سرویس دهنده های رایگان SSL میکنند.در این پست به نحوه نصب SSL رایگان در CPANEL میپردازیم.

چند سوال متداول که اغلب کاربران در مورد این نوع گواهی دارند از این قرار است؟

  1. تفاوت از لجاظ امنیتی بین این نوع گواهی رایگان با سایرین وجود دارد؟
    • از نظر امنیتی هر دو نوع SSL رایگان و غیر رایگان از الگوریتم های رمز نگاری یکسان استفاده میکنند بنابراین از لحاظ فنی تفاوتی در انها وجود ندارد. تفاوت در مواردی مثل زمان تمدید که در گواهی رایگان غالبا 3 ماهه و انواع گواهس ساپورت کننده است به عنوان مثال گواهی رایگان غالبا MULTIDOMAIN یا WILDCARD را پشتیبانی نمیکنند و فقط دامنه اصلی نوع عادی ان را شامل میشوند
  2. زمان و نحوه تمدید ان به چه صورت است؟
    • گواهی های رایگان سه ماهه صادر میشوند اما در کنترل پنل های معروفی مثل پلسک تمدید ان به صورت خودکار صورت میگیرد و لذا هر سه ماه یکبار بدون نیاز به کاری از سمت کاربر این فعال سازی از سمت کنترل پنل انجام میشود.

یکی از شرکت ها معروف ارائه دهنده سرویس LET’S ENCRYPTاست که اکثر مرورگر ها با ان تطابق بالایی دارند که در اینجا نیز به بررسی نحوه نصب SSL رایگان در CPANEL میپردازیم.

جهت نصب ssl رادیگان در cpanel ابتدا وارد cpanel وبسایت خود شده از قسمت security گزینه let’s encrypt را انتخاب کنید.

 

نصب ssl رایگان در cpanel

نکته در صورتی که این پلاگین از سمت hosting provider روی هاست شما فعال نشده باشد شما این گزینه را نمیبینید. این مورد برروی تمام هاست های آواسرور فعال هستند.

در صفحه جدید شما لیست دامنه های موجود در اکانت خود را میبینید. این گواهی تنها برای دامنه اصلی و www ان صادر میشود برروی issue بزنید تا روال صدور آغاز شود.

 

نصب ssl رایگان در cpanel

بعد از چند ثانیه شما پیغامی مبنی بر موقیت آمیز بودن نصب ssl رایگان در cpanel دریافت میکنید. حالا با ورود به وبسایت اگر permanent redirect to https فعال باشد سایت به صورت پیش فرض با hhtps باز میشود.

5/5 - (2 امتیاز)